Alla inlägg under mars 2012

Av Mikaela - 29 mars 2012 08:43


Har sån träningsvärk i hela kroppen.

Benen börjar dock släppa lite, hoppas helt tills benpasset imorgon.

Idag blir det axlar, triceps och bröst på schemat.

Sen ska jag iväg och jobba, 13.30 - 21.


Jag hittade ett par löpskor igår på Team sportia, jättesköna och snygga, men 1600 kr kostade dom, har inte råd med det just nu. Ska kolla på Intersport också, såg att dom hade något extrapris på nå Nikeskor.

Mina fötter är lite konstiga, jag behöver stöd på både in och utsidan, så det är viktigt att jag hittar perfekta skor.


De va så härligt att ta fram cykeln igår, hade kunnat cykla till jobbet idag, men vill inte cykla ända från Valla hem till Torvalla då det är mörkt. Längtar tills det är ljust nästan dygnet runt, då ska jag cykla på kvällen också.

I sommar ska jag jobba i Brunflo, då blir det cykel varje dag. Regnar det, då har jag regnkläder, älsklingen köpte det till mig förra året.



 

Av Mikaela - 28 mars 2012 10:47


Vill köpa nya springskor, igår då jag va på gymmet såg jag att sulan lossnat på ena sidan.

Har haft dom lite mer än 1 år, och dom säger ju att man ska köpa nya då det gått 1-2 år.


Har gjort om igen i mitt styrkeschema igen.

Dag 1 triceps, axlar bröst.

Dag 2 rygg

Dag 3 ben, biceps.


Så får det bli.

Igår va jag på gymmet och körde rygg och intervaller.

Gick jättebra, snabba byten och kort vila mellan seten så pulsen är uppe hela tiden, det är det bästa.


Idag ska jag äntligen ta fram cykeln.

Ska bara dricka upp mitt kaffe sen ska jag cykla till stan.

Av Mikaela - 26 mars 2012 09:29


Nu har jag bestämt hur jag ska lägga upp min styrketräning.

Ska träna styrka 3 dagar i veckan.

Dag 1 - Rygg, biceps.

Dag 2 - Bröst, axlar, triceps.

Dag 3 - Ben, rumpa, vader.

Mage kör jag alla dagarna.


Jag hoppas min handled är bättre nu så jag kan köra biceps, har så ont i den när jag ska t.ex göra hantelcurl, kan bara gå upp med hantlarna en liten bit, sen gör de så ont och tar emot. Samma sak när jag ska köra biceps i CC.



Nu ska jag göra mig iordning och åka och hämta Susanne för en tur runt Frösöberget, de va längesen jag gick där.

Sen blir det en tur till gymmet.

Älsklingen är hemma från jobbet idag, så då kan jag ta bilen.


Av Mikaela - 23 mars 2012 21:55


Har haft bra dagar, men har hållt mig till promenader. Igår var jag jättetrött, men jag och Evelina va ute och gick en bra bit iallafall, och idag så var jag jätteyr på morgonen, så blev en kort promenad på em idag.

Hoppas jag inte känner mig yr imorgon, då ska jag åka till gymmet.

Daniel ska iväg till stugan med sin pappa och såga ner massa träd, så då passar jag på att åka till gymmet :) Kanske blir en sväng på stan också.


Imorgon kväll ska vi bowla och sen ut och äta på restaurang T&K.

Ska bli jättemysigt.

Har inget sötsug alls, det enda jag är sugen på är hårdbröd med ägg, men det får vänta tills imorgonbitti.


Nu blir det tvn en stund sen sängen.

Godnatt!

Av Mikaela - 21 mars 2012 21:17


Idag har jag inte tränat.

Jobb 7 - 16. Sen till Kimberly på frisörmästaren för att färga och klippa, och jag är så nöjd.

Har varit sådär med maten idag.

Men känns bra att jag åt jordgubbar, kesella, lite yoghurt och müsli istället för pannkakor nu till sen middag.


Imorgon jobbar jag 12-17 så då blir det gymmet innan jobbet och pw efter.


Nu ska jag lägga mig i soffan och vänta på att big brother ska börja.

Av Mikaela - 20 mars 2012 11:16


Imorgon börjar 100 grymma dagar.

Jag har mina mål, nu ska jag skriva hur jag ska nå dom.


- Träna så mycket jag kan och orkar.

   3 styrkepass och 5 konditionspass.

   2 av konditionspassen ska vara intervaller, 2 löpning utomhus och det 5e blir vad jag känner för, kondition på crossen, löpbandet, cykeln etc.

Kommer även vara ute och promenera och snart kommer cykeln komma fram, men det räknas till vardagsmotion.


 - Äta god och nyttig mat.

Bli bättre på att planera måltiderna, inte äta lunch ute (spara pengar, + att jag vet vad jag får i mig).

Jag kommer inte sluta äta godis och sånt helt, men dra ner på det.


- Springa 5 km under 25 minuter.

Dit kommer jag med hjälp av intervallerna och löpträningen utomhus.


- Öka i muskelmassa och få fastare och finare kropp.

Dit kommer jag med hjälp av styrke och kondtionsträning.


- Springa "spring en mil vinn en bil".

Ett lopp som Bilbolaget i Östersund håller i, dom har inte satt något datum ännu, men jag ska vara med.


Om jag klarar mina mål så är min belöning att köpa ett par converseskor.


Mitt första delmål är att inte äta godis/kakor/läsk/saft och sånt tills påsk.

Är jag sugen på godis då äter jag lite, men är jag inte sugen då äter jag inte alls.


 

Av Mikaela - 18 mars 2012 10:48


Vi har ju en kamera också, har tagit lite bilder.

För någon helg sedan va vi i stugan, då tog jag med kameran.

Det är mycket träd som blåst ner där, sen stormen vid jul.


       

   


Igår va vi i badhusparken med Linda, Bische och Milton.

Det var väldigt konstigt väder, sol och varmt ena stunden och kallt och blåsigt andra.

Daniel gör en väldigt fin min på kortet, men han har solen rakt i ögonen.


Får se om Daniel kliver upp snart, tror vi ska åka till stugan en sväng och grilla korv.

Av Mikaela - 16 mars 2012 18:50


En vanlig fredagkväll och jag är ledig.

Vi ska snart gå över till Linda och Bische, vi lär ju dock ta bilen =P


Idag var jag på gymmet och styrketränade med Nadine, sen körde jag intervaller.

Ska börja knåpa på ett träningsschema för dom kommande veckorna också.

Hmm, får se hur det ska se ut, måste in med lite nya övningar i styrketräningen också.

Just nu nöter jag mest samma hela tiden, vilket ger mindre resultat.


Jag kan inte köra alla övningar jag vill, speciellt inte biceps, för jag har så ont i höger handled, går det inte över tills på måndag så ska jag kolla upp det, då har jag haft ont i över 1 vecka.


Nu har min älskling duschat klart och vi ska bege oss.

Imorgon hoppas jag på en solig dag, för då ska vi ner till badhusparken.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg.
Här skriver jag om allt möjligt :) Kommentera gärna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards