Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Imorgon börjar det...

Av Mikaela - 20 mars 2012 11:16


Imorgon börjar 100 grymma dagar.

Jag har mina mål, nu ska jag skriva hur jag ska nå dom.


- Träna så mycket jag kan och orkar.

   3 styrkepass och 5 konditionspass.

   2 av konditionspassen ska vara intervaller, 2 löpning utomhus och det 5e blir vad jag känner för, kondition på crossen, löpbandet, cykeln etc.

Kommer även vara ute och promenera och snart kommer cykeln komma fram, men det räknas till vardagsmotion.


 - Äta god och nyttig mat.

Bli bättre på att planera måltiderna, inte äta lunch ute (spara pengar, + att jag vet vad jag får i mig).

Jag kommer inte sluta äta godis och sånt helt, men dra ner på det.


- Springa 5 km under 25 minuter.

Dit kommer jag med hjälp av intervallerna och löpträningen utomhus.


- Öka i muskelmassa och få fastare och finare kropp.

Dit kommer jag med hjälp av styrke och kondtionsträning.


- Springa "spring en mil vinn en bil".

Ett lopp som Bilbolaget i Östersund håller i, dom har inte satt något datum ännu, men jag ska vara med.


Om jag klarar mina mål så är min belöning att köpa ett par converseskor.


Mitt första delmål är att inte äta godis/kakor/läsk/saft och sånt tills påsk.

Är jag sugen på godis då äter jag lite, men är jag inte sugen då äter jag inte alls.


 

 
 
Lotta

Lotta

20 mars 2012 17:40

Det kommer gå superbra!
Lycka till Kram!

Härlig bild!

http://nattstad.se/lottiz63

 
ingbac44

ingbac44

20 mars 2012 20:06

Lycka till

http://www.nattstad.se/ingbac44

 
Ingen bild

Mariellef

22 mars 2012 10:38

lycka till :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 26 maj 2012 09:57

  I torsdags 18.30 gick starten för loppet. Jag tog det lugnt dom första 5 km, sen ökade jag och sprang om flera st. 2/3 delar av banan va uppför, så jag är sjukt nöjd med min tid, även fast det hade varit plant hela tiden så hade jag ändå vari...

Av Mikaela - 24 maj 2012 08:45


  Ikväll är det dags för mitt första lopp, jag är nervös, men det ska bli roligt också. Jag har lite träningsvärk i benen från gårdagens cykling, men jag ska nog inte känna efter för mycket. Längtar tills jag går i mål ikväll, åh vilken känsla,...

Av Mikaela - 21 maj 2012 09:25


  För någon natt sen drömde jag om att jag va på gymmet och körde marklyft. Jag saknar styrketräningen, det finns ett gym här som heter gym24, dom erbjuder en gratisvecka innan man ska bestämma sig om man vill börja. Jag funderar på att göra de...

Av Mikaela - 19 maj 2012 11:06

  Sitter här och tänker ska jag ut och springa eller inte, svaret blir nog att jag ska göra det!!   Ikväll är det crusing, vi ska ut och kika lite, Daniel ska nog dricka lite öl, och jag är sugen på några glas vin. Jag har inte druckit sen i ...

Av Mikaela - 17 maj 2012 21:45

                 

Presentation

Hej och välkommen till min blogg.
Här skriver jag om allt möjligt :) Kommentera gärna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards