Alla inlägg under april 2012

Av Mikaela - 25 april 2012 10:04


En av dom bästa känslorna som finns är när man kommer in från en springtur, endorfinkick!

Igår kväll var jag ute och sprang och bestämde mig innan att det skulle bli längre än 5 km, så det blev 7,4 km och tiden stannade på 43 minuter.

Jag längtar tills jag kan springa 1 mil utan problem, men till det behövs nya skor, som jag inte köpt än.

Ska till Sundsvall på lördag, ska kika om dom har något annat utbud än här i stan.


Jag har tunga ben efter igår kväll, men solen skiner och jag ska ut på en kortare springtur idag.

Sen blir det att ta cykeln till jobbet, börjar 13.30 och jobbar till 21.

Tur att det är ljust ganska länge på kvällen nu, så jag kan cykla hem, tar väl ca 45 min å cykla. ca 2,5-3 mil turåretur.


Hoppas solen skiner hos er också, nu ska jag göra mig iordning och gå ut.

Av Mikaela - 23 april 2012 18:55


Jag har haft ont i min handled några veckor, har inte kunnat styrketräna på ett tag, men i lördags när jag var på gymmet så var jag så sugen på att lyfta lite.

Så nu får jag skylla mig själv när jag sitter här med lindad handled.

Så nu efter mycket tänkande ska jag lägga all energi på konditionsträningen, löpning, cykling, promenader.


Mitt gymkort går ut nu 30/4, jag kommer inte skaffa något nytt heller, förens till hösten.

Eftersom jag inte kan styrketräna nu på ett tag, och nu på våren och hela sommaren är det mycket härligare att vara ute och röra på sig.

Intervaller behöver jag inte ett löpband till, bara lyktstolpar och klocka med sekundvisare.

Det kommer bli många turer runt frösöberget, och här på gångvägarna i Torvalla.

Ska testa backintervaller i Gustavsbergsbacken också.

24/5 är det dags för spring en mil vinn en bil, och jag är anmäld.


Just nu regnar det, och jag ska snart cykla upp till Amela för tjejsnack och promenad med henne och Susanne.


 

Utsikt över Östersund, taget från Gustavsbergsbacken.

Av Mikaela - 3 april 2012 17:18


Har varit jättetrött hela dagen, jobbar min 6e dag idag, glömde ta bort mig bokningsbar så blir 2 dagar till.

Så jag får ju skylla mig själv lite...

Då kan jag iallafall njuta av att vara ledig hela påsken.


Det har snöat till och från hela dagen, men nu skiner solen. Då blir jag lycklig.
Ska ut och springa då Daniel åker till gymmet. Tänkte åka och simma, men blir lite svårt å synka tiderna, Daniel kanske vill gymma längre än jag vill simma och tvärtom. Blir simning en annan dag istället.

Imorgon ska jag åka direkt från jobbet och köra rygg.


Jag vet inte om min blogg är så rolig att läsa, skriver mest om träningen och jobb.

Men det är skönt att skriva av sig iallafall, kul och gå tillbaka sen å läsa också.

Av Mikaela - 2 april 2012 08:32


Jag jobbar och jobbar, har knappt suttit vid datorn. Har inte tränat på 3 dagar heller.

Men ätit bra har jag gjort, vi var på fest i lördags, men jag var nykter, inte för att jag kände mig tvungen, utan för att jag tycker inte att det är lika kul att dricka som de va för 1-2 år sen, det är inte värt å va bakis heller.

Men jag hade jättetrevligt ändå.



Har tvättstugan just nu, sen ska jag till gymmet och efter det jobb igen, jobbar 2 dagar till, sen ska jag va ledig.



Här snöar det igen, vilket bakslag va, usch.

Men om det snöar så kanske man kan åka skidor i påsk? Behöver inte ställa in dom i förrådet än, men efter påsk så kan snön få försvinna, snabbt.

Nu vill jag ha sommar.

Presentation

Hej och välkommen till min blogg.
Här skriver jag om allt möjligt :) Kommentera gärna!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards